Likt en hund med svansen mellan benen

Jag gick in till oss, mamma höll på och städade.
Hon städade alltid när hon mådde dåligt, det hade jag lärt mig.
Jag gick in i mitt rum likt en hund med svansen mellan benen, jag skämdes.
Varför skulle just min mamma vara såhär?

Jag gillade att vara inne hos "E", hon fick mig att känna mig hemma.
Deras hem blev som ett andra hem för mig och jag blev riktigt god vän hennes dotter.

Tiden gick, och mamma pratade inte om det som hade hänt.
Jag började fyran och mådde ganska bra i skolan, jag umgicks fortfarande med katarina.
En ny kille började i vår klass, Mattias.
En söt liten kille med blondt hår i page frisyr.
Jag minns att jag var så glad för han skulle få platsen breve mig.
jag och mattias blev ganska bra kompisar och umgicks lite då och då.

I femman förändrades allt, alla hade blivit annorlunda.
Allt gick så snabbt.
Det började med att folk började kalla mig elaka ord, hotade mig till att bli fysiska.
Jag blev kallad gris, hora, fitta, blev dragen i håret, fällde krokben, slagen...
Det blev så allvarligt att jag blev tvungen att byta skola...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0